Har du spørgsmål? Skriv til os her Brug for hjælp? Ring 78787027
Menu
portfolio-full-page-banener.jpg

Deleøkonomisk rengøringsplatform

Happy Helper er en deleøkonomisk platform, der formidler kontakten mellem folk, der vil have gjort rent og dem, der vil gøre rent.

Det kræver et kompleks system bagtil, der kan tage sig af kundernes anmodninger, booke Helperne, formidle kontakten mellem dem og håndtere betalingen.

Samtidig skal det være så simpelt som muligt udadtil.

Det har vi hjulpet Happy Helper med at opnå gennem brugervenligt design udadtil og intelligente integrationer bagtil.

På tværs af platforme

Happy Helper lever på tværs af platforme.

Kunder og Helpere kan finde informationer på Happy Helpers hjemmeside, kommunikere gennem deres app og følge Happy Helpers dagligdag på de sociale medier.

Vi hjælper Happy Helper med at være til stede der, hvor brugerne forventer de skal være og at udnytte mulighederne på alle de forskellige medier.

portfoli-first-promo.jpg

Digital rådgivning

Happy Helper startede ud med at være 4 gutter, der fik en god idé - og vi har været med på hele deres rejse fra startup til den største online rengøringsplatform i Danmark. Successen betyder, at Happy Helpers behov har ændret sig rigtig meget undervejs, og det har krævet den helt rigtige skalering at kunne matche efterspørgsel med udbud.

Vi rådgiver løbende Happy Helper i at udvikle den digitale side af forretningen, så de digitale processer bliver automatiseret efter behov.

Press2.jpg
hh-promo.png

Fra manuelt til automatiseret

Én af de processer, vi har automatiseret for Happy Helper, er matchet mellem Helper og kunde.

Happy Helpers kunder kan selv vælge, hvilken Helper de vil have til at komme og gøre rent i deres hjem. Men nogle kunder gider ikke at skulle vælge selv. De kan derfor også vælge, at Happy Helper finder en vilkårlig Helper til dem.

I starten organiserede en kundeservicemedarbejder matchet mellem kunde og Helper via en Facebookgruppe, hvor hun slog rengøringsjobbene op, så Helperne kunne byde på dem. Når opgaven var afsat til en Helper, skulle kunderservicemedarbejderen oprette booking i systemet og give kunden besked. I starten fungerede det fint, men efterhånden kom der så mange opgaver, og så mange Helpere, at opgaven krævede alt for mange arbejdstimer fra kundeservice.

Vi har gjort matchet digitalt, så Helperne (hvis de ønsker det) får en notifikation på deres mobiltelefon, når der er et ledigt job i deres område. Den Helper, der først byder ind på opgaven, får den, og systemet sender herefter en mail til kunden med en præsentation af Helperen, og åbner samtidig for, at de kan skrive beskeder til hinanden.

Samme princip gør sig gældende, hvis en Helper stopper, eller kunden ønsker at prøve en anden Helper på sin faste rengøringsaftale;

  • Systemet sætter opgaven i udbud
  • Helperne i området får en notifikation
  • den første Helper, der byder på opgaven, får den.
banner-HH.png

Design

Happy Helpers design skal afspejle det image kunderne møder på tværs af alle platforme. Happy Helpers blå farve går igen på hjemmesiden og i appen som farven på alle Call to actions.

Billederne afspejler den moderne, travle familie, der køber en glad, ung rengøringshjælper til at hjælpe dem med at gøre rent. Indretningsstilen i de afspejlede hjem er moderne, nordisk og minimalistisk.

I bookingflowet har vi lagt væk på, at kunderne ikke må blive overvældede af valg. Derfor er flowet delt op i flere mindre bidder, som kunderne nemt kan overskue.

portfolio-colage.jpg

Flere cases, du måske vil synes om