Har du spørgsmål? Skriv til os her Brug for hjælp? Ring 78787027
Menu

Din Tøjmand

adult-brick-color-845413-2.jpg

Hvad er Din Tøjmand?

Din Tøjmand er et dansk kædesamarbejde mellem 68 selvstændige butikker, der sælger tøj til mænd.

På den digitale front har Din Tøjmand en webshop, hvorfra de sælger deres produkter online. Kunderne kan enten vælge at få tøjet leveret hjemtil eller at hente det i deres lokale Din Tøjmand butik.

Har du en webshop, der trænger til udvikling? Vi tager gerne en uforpligtende snak om dine muligheder. Kontakt os

DT mobile.png

Mobiloptimeret shoppeoplevelse

Din Tøjmand har været vores kunde gennem mange år, og da vi i 2017 nåede punktet, hvor antallet af folk, der havde shoppet direkte fra mobilen, oversteg antallet af folk, der ikke havde, hjalp vi Din Tøjmand med at fornye deres mobile shoppingoplevelse.

Appen fik et nyt design, og købsflowet blev optimeret med fokus på konvertering.

Skal din mobile webshop have nyt design? Kontakt os, så giver vi dig et oplæg om dine muligheder

Best practice som forbillede

Det gælder ikke om at opfinde den dybe tallerken gang på gang. Det handler derimod om at give brugerne det, de forventer.

Vi undersøgte derfor best practice indenfor digitale shoppeoplevelser og oversatte brugernes forventninger og vaner til Din Tøjmands brand og koncept.

Tøjet er lækkert, modellerne står knivskarpt og kunderne smiler, når de lægger tøj i den digitale kurv på Din Tøjmands mobile side.

banner-DT.png

Det maskuline design og best practice

Din Tøjmand sælger herretøj. Designet måtte derfor gerne være maskulint og holdt i nogle lidt mere mørke farver, end man typisk møder på en webshop, der henvender sig til begge køn.

Under vores designiterationer blev det dog klart, at det ikke skulle være for mørkt, hvis det skulle kunne tiltale målgruppen. Her har vi også taget højde for, at en del af dem, der handler på Din Tøjmand er kvinder, der shopper tøj til deres mænd. Med den mørke fremtoning, og den lyse baggrund henvender designet sig både til den moderne mand og kvinder, der står bag ham.

Vi har samtidig gjort meget ud af, at købsflowet ligner det, kunderne kender fra andre webshops. Det må ikke være en revolutionerende anderledes oplevelse at shoppe på Din Tøjmand, end det er at shoppe på Zalando eller Boost.

Vi har derfor designet kurven, menuen og bestillingsflowet hos Din Tøjmand, så det følger best practice indenfor shopping på mobilen. Det betyder, at kunderne er fortrolige med måden at shoppe på. Og netop fortrolighed med designet og interaktionen kan betyde rigtig meget for, om en kunde er tryg ved at handle på en webshop eller ej. Ved at følge best practice, sørger vi for, at kunderne ikke opgiver købet midt i processen, fordi de ikke er sikre på, hvordan de skal gennemføre det eller støder på uventede elementer. 

Vi har valgt ikke at fylde for mange effekter i designet, så kunderne bedre kan fokusere på produkterne. Det får kunderne til at koncentrere sig om Din Tøjmands produkter fremfor at fokusere på selve designet og oplevelsen af at være på hjemmesiden. Noget der er vigtigt på webshops, hvor produkterne skal være i fokus.

Skal vi give dig et bud på, hvordan du kan optimere designet på din webshop? Send os en besked, så kontakter vi dig

Din Tøjmands løsning er udviklet i Umbraco

Læs mere om vores arbejde med Umbraco her

DT screens.png

Flere cases, du måske vil synes om