Har du spørgsmål? Skriv til os her Brug for hjælp? Ring 78787027
Menu
adult-brick-color-845413-2.jpg

Hvem er Din Tøjmand?

Din Tøjmand er et dansk kædesamarbejde mellem 68 selvstændige butikker, der sælger tøj til mænd.

På den digitale front har Din Tøjmand en webshop, hvorfra de sælger deres produkter online. Kunderne kan vælge enten at få tøjet leveret hjemtil eller at hente det i deres lokale Din Tøjmand butik.

DT mobile.png

Mobiloptimeret shoppeoplevelse

Din Tøjmand har været vores kunde gennem mange år, og da vi i 2017 nåede punktet, hvor antallet af folk, der havde shoppet direkte fra mobilen, oversteg antallet af folk, der ikke havde, hjalp vi Din Tøjmand med at fornye deres mobile shoppingoplevelse.

Appen fik et nyt design, og købsflowet blev optimeret med fokus på konvertering.

Best practice som forbillede

Det gælder ikke om at opfinde den dybe tallerken gang på gang. Det handler derimod om at give brugerne det, de forventer.

Vi undersøgte derfor best practice indenfor digitale shoppeoplevelser og oversatte brugernes forventninger og vaner til Din Tøjmands brand og koncept. Tøjet er lækkert, modellerne står knivskarpt og kunderne smiler, når de lægger tøj i den digitale kurv på Din Tøjmands mobile side.

banner-DT.png

Design

Designet hos Din Tøjmand er maskulint og holdt i mørke farver. Baggrunden er dog holdt i hvid, så siden ikke får et alt for mørkt og dunkelt look. Det er valgt, fordi en del af kunderne på Din Tøjmand er kvinder, der køber tøj til deres mænd. Designet skal derfor ikke udelukkende henvende sig til mænd, men både til den moderne mand og kvinden, der står bag ham.

Vi har samtidig gjort meget ud af, at købsflowet ligner det, kunderne kender fra andre webshops. Kurven, menuen og bestillingsflowet er derfor blevet optimeret, så det følger best practice indenfor shopping på mobilen. Det betyder, at kunderne er fortrolige med måden at shoppe på, så de ikke opgiver købet midt i processen, fordi de ikke er sikre på, hvordan de skal gennemføre det eller støder på uventede elementer. 

Vi har valgt ikke at fylde for mange effekter i designet, så kunderne bedre kan fokusere på produkterne. Det får kunderne til at koncentrere sig om Din Tøjmands produkter fremfor at fokusere på selve designet og oplevelsen af at være på hjemmesiden. Noget der er vigtigt på webshops, hvor produkterne skal være i fokus.

DT screens.png

Flere cases, du måske vil synes om