Har du spørgsmål? Skriv til os her Brug for hjælp? Ring 78787027
Menu
finlandturku11.jpg

Hvem er Cruise Baltic?

Cruise Baltic er et netværk af destinationer for krydstogtskibe. De dækker geografisk et område med 10 lande i den baltiske region.

Cruise Baltic promoverer de forskellige destinationer til rejseagenter og andre med interesse for at arrangere krydstogtudflugter til det nordlige europa. Hjemmesiden fungerer derfor som indgang til en række lande, destinationer og oplevelser.

De forskellige destinationer har deres egen side på Cruise Baltics hjemmeside, hvor de lægger diverse informationer ud. Derudover samarbejder Cruise Baltic med strategiske partnere som fx hoteller og flyselskaber.

Cruise Baltic kom til os med ønsket om at få et mere moderne hjemmesidedesign og en bedre måde at strukturere deres informationer på.

CB on pc.png

Navigation

Cruise Baltics tidligere hjemmeside var meget informationstung. Den bestod af rigtig mange sider, og langt de fleste af siderne gemte sig under ét og samme menupunkt, nemlig "Andet".

Da hjemmesiden blev lavet indeholdt den en del færre sider, og menuen passede. Men med tiden opstod der behov for at tilføje nye sider, og mange af de nye sider passede ikke ind i den gamle menus struktur. For Cruise Baltic var det derfor nemmest bare at tilføje de nye sider under "Andet", men til sidst voksede menupunktet sig nærmest uendeligt stort. Brugernes overblik over sider og muligheder forsvandt også i takt med, at langt de fleste sider endte under det samme menupunkt.

Cruise Baltic ønskede, at vi hjalp dem med at få struktureret deres informationer på en ny og anderledes måde. Vi organiserede derfor en designworkshop, hvor vi blandt andet arbejdede med designmetoden Card Sorting. Her organiserede vi sammen med Cruise Baltic deres sider i forskellige grupper efter fx tema og målgruppe. Det resulterede i nye måder at se de forskellige menupunkters mulige grupperinger på. I samarbejde valgte vi den, vi mener, giver bedst mening for kunderne.

Flere målgrupper

En anden af Cruise Baltics udfordringer var, at de har flere forskellige målgrupper. De havde en god idé om, hvilke målgrupper de har, og hvad de forskellige grupper søger, men for at være helt sikre på, hvem der egentligt besøgte siden og med hvilket formål, lavede vi en undersøgelse. Undersøgelsen var ultra kort, og vi satte den på deres gamle side. Her spurgte vi de besøgende om 2 ting

  • hvem de var (rejseagent, turist osv.)
  • og hvad de ledte efter på siden.

Som ventet havde Cruise Baltic en del besøgende, der enten arbejdede som rejseagenter, repræsenterede et krydstogtselskab eller arbejdede på et krydstogsskib. Vi oprettede derfor et menupunkt, som vi kaldte "What we can do for you" med underpunkterne "travel agents", "cruise lines" og "crew". På den måde fik vi samlet relevant information til de enkelte målgrupper, så besætningen på skibene ikke behøver læse om udbuddet af træning til rejseagenter osv. De bliver nemlig kun præsenteret for den information, der er målrettet deres målgruppe.

Det blev også klart, at Cruise Baltic har en del besøgende, der gerne vil købe et krydstogt. Men det sælger Cruise Baltic ikke. Vi sørgede derfor for, at Cruise Baltic henvender sig direkte til disse kunder og henviser dem til, at de kan købe et krydstogt ved en af deres mange samarbejdspartnere.

banner-CB.png

Design

Cruise Baltics hjemmeside er designet i en dyb marineblå farve, der symboliserer det hav Cruise Baltics mange partnere sejler i. For at siden ikke skal virke for mørk er den mørkeblå farve brudt op med en række lysere elementer. Herunder Cruise Baltics nye, karakteristiske gule prik.

Der skal formidles en hel del kompleks information på siden, og den har derfor forholdsvis meget tekst. Vi har valgt at bryde teksten op med forskellige visuelle elementer. Vi har også tilføjet en række små animationer, der hjælper brugeren til at navigere korrekt på den tekstrige side.

CB Screens.png

Flere cases, du måske vil synes om