Har du spørgsmål? Skriv til os her Brug for hjælp? Ring 78787027
Menu

Design

Designet er din virksomheds visuelle, digitale identitet. Designet er alt det, man kan se, når man møder dig online.

Op til 94 % af de faktorer, der påvirker folks førstehåndsindtryk af et brand, er designrelaterede. Derfor er det vigtigt, at dit sites design fortæller alt om, hvem din virksomhed er, og hvad den har at byde på.

Med det rette design kan du ved første øjekast få brugerne til at

  • lide dit brand
  • forstå dit budskab
  • have lyst til at handle med dig

Skal vi lave et nyt design til dit site? Kontakt os

Et flot og fedt design, der sender de rigtige signaler, er en meget vigtig del af din digitale forretning.

Vores hold kan enten tilpasse dine digitale universer til den visuelle identitet, du har i forvejen – eller vi kan skabe en helt ny visuel identitet til dig.

Vi har fx lavet designet til Happy Helpers online univers.

Læs mere om vores arbejde med Happy Helper

banner-HH.png

Brugervenligt design

Når vores hold designer din virksomheds digitale identitet, designer vi altid med fokus på god usability (brugervenlighed). Det betyder bl.a., at vi sørger for, at brugerne nemt kan navigere på din side.

Vi kan fx lægge særlig vægt på

  • konverteringsoptimering
  • særlige funktioner
  • navigation
  • user experience
  • best practice

Skal vi kigge dit design igennem og komme med forslag til forbedringer? Kontakt os

Et nyt design gør en kæmpe forskel

"Det er super sjovt at få lov til at udvikle et nyt design for en virksomhed. Selvom deres nuværende site kun er et par år gammel, gør det nye design altid en kæmpe forskel for dem.

Samtidig findes der utroligt mange sider derude, hvor man tydeligvis har glemt at tænke over, hvem man designer til og hvorfor. Og det er fuldkommen sindssygt at nogle designere, bare går i gang med at lave noget 'flot design', uden at tænke over, hvad det skal bruges til.

Det er typisk også en stor øjenåbner for kunderne, når vi tager en snak om meningen med deres website. De kommer ofte på helt nye måder at informere deres brugere på. Så i samarbejde skaber vi tit nye funktioner på websitet, som møder kundernes behov på en helt anden måde, end de gjorde før.

Rigtig mange er også trætte af alle de små besværligheder på deres nuværende site, der gør det svært at fylde nyt indhold på. For med tiden har deres virksomhed udviklet sig, så indholdet ikke længere passer i den gamle skabelon. I tæt samarbejde med virksomhederne, kan jeg finde en ny måde at strukturere deres indhold på, så det giver mening for dem og brugerne."

- Jeanette Bærentzen, UX designer hos ovdal.dk

Har du spørgsmål til godt webdesign? Så kontakt Jeanette på 28 71 34 12 eller jeanette@ovdal.dk

Er din sides design forældet? Lad os komme med et bud på, hvordan du frisker den op med et nyt design. Kontakt os

Designprocessen

Vores typiske designproces består af 4 faser; research, informationsakitektur, wireframing og endeligt design.

Ovdal-design-process-animation.gif

1. Research

Vi starter designprocessen med et møde, hvor vi taler om, hvilke elementer din hjemmeside skal indeholde. Det er vores research, hvor vi får fastslået, hvad din hjemmeside skal kunne og hvorfor.

Selvom du bare vil have et mere tidssvarende design, kan det altid betale sig at gå i dybden med dit "hvorfor". Vores måde at interagere med hjemmesider på, ændrer sig nemlig løbende.

2. Informationsarkitektur

Alt for mange hjemmesider bliver desværre designet uden tanke for, hvad der skal være på dem, og hvem der skal bruge dem. Gør man det, risikerer man, at det er næsten umuligt at fylde indholdet på, når designet er færdigt, eller at vigtige funktioner er gemt langt væk på siden, mens flotte (men ikke så brugte) funktioner er placeret på forsiden.

Vi samarbejder om at få lavet en informationsarkitektur, der giver mening.

3. Wireframing

Når vi er blevet enige om, hvad din side skal indeholde, og hvilke funktioner den kan have, laver vi et forslag til et lækkert design til dig.

Forslaget tager udgangspunkt i

  • dit behov for plads, funktioner og indhold
  • din virksomheds visuelle identitet
  • best practices i din branche
  • god usability
  • dine brugeres ønsker og behov

Vi starter med at designe forsiden, så du kan se, hvilken retning vi foreslår, at du tager med din visuelle identitet. Dertil designer vi en række wireframes, der viser, hvilke elementer og funktioner de øvrige sider på din hjemmeside skal indeholde.

4. Endeligt design

Når du har godkendt designet, fylder vi det på alle wireframes, og præsenterer det for dig igen.

Nyt design? Kontakt os

blur-close-up-design-1966452.jpg

Fordelen ved wireframes

Fordelen ved at arbejde med wireframes fremfor færdigdesignede sider er, at I har mulighed for at komme med input til navigationer, funktioner og content langt henne i processen – en vigtig learning vi tager med os fra flere af vores tidligere kunder.

Det er nemlig ofte lidt af en øjenåbner at se et design blive til, og det sætter tit gang i en masse gode ídeer. Derfor skal der være plads til at komme med idéer til nye funktioner og navigationer mv., når du har set designet.

Hvis du først får mulighed for at komme med input senere i processen, bliver det meget mere tidskrævende (og dyrt) at lave om på noget, fordi selve kodningsarbejdet er gået i gang.

Responsivt design til alle platforme

Dit digitale univers skal selvfølgelig være tilgængeligt på tværs af alle platforme, så vi udvikler kun responsive designs. Det betyder, at jeres brugere får den bedst mulige brugeroplevelse, uanset om de besøger dit site fra arbejdscomputerens store skærm, mobiltelefonens lille eller noget ind i mellem.

Har du spørgsmål til webdesign? Kontakt os

Dem har vi lavet design til